Sprawna i efektywna sprzedaż produktów wymaga zastosowania odpowiedniego oprogramowania, które będzie wspierało komunikację pomiędzy hurtownią a klientem biznesowym. Oprogramowaniem takim jest system B2B. Na czym polega jego działanie? Czy warto jest w niego wyposażyć swoją firmę?
Systemy B2B: na czym polegają?
Zaawansowany system B2B to platforma powstała, aby ułatwiać firmom proces wymiany informacji oraz zautomatyzować składanie, a następnie realizowanie zamówień hurtowych. W praktyce pozwala na uproszczenie kontaktów handlowych, a także na stały dostęp do aktualnej oferty produktowej, wyszukiwarek oraz katalogów produktów i sprzedawców. Systemy B2B skierowane są zatem do pośredników handlowych, producentów oraz dystrybutorów i właścicieli sklepów.
Dlaczego warto korzystać z platform B2B?
Systemy B2B w oczywisty sposób potrafią zmniejszyć koszty oraz usprawnić procesy w firmie. Jak do tego dochodzi? Dzięki platformie możemy zmniejszyć ilość przechowywanych produktów, obniżając tym samym koszty magazynowania oraz zarządzania magazynem. Dzięki systemowi znacząco można również zmniejszyć szansę wystąpienia pomyłki w zamówieniach. Co więcej, pozwala on na sprawniejszy i zautomatyzowany przebieg informacji we wszystkich działach firmy, co przyspiesza zakupy.
Co zyskują nasi kontrahenci korzystając z systemu B2B?
Najbardziej prozaiczną, ale kluczową zaletą systemu z punktu widzenia zamawiającego, jest nieograniczona czasowo możliwość składania zamówienia. Dodatkowo, mogą oni przeglądać historię zamówień. Oprócz tego, zyskujemy w oczach kontrahentów korzystając z platformy jako z klarownego systemu negocjacji, opartego na uczciwych zasadach.