Sklep internetowy to doskonały pomysł na biznes, jednakże nim zacznie on w pełni funkcjonować i przynosić dochody, trzeba podjąć decyzję odnośnie modelu jego działania. Wiele zależy od posiadanego budżetu. Czy zdecydować się na opcję dedykowaną, czy też wybrać stworzenie sklepu na platformie sklepowej z abonamentem?
Sklep na miarę potrzeb
Co prawda dedykowany sklep internetowy to kosztowna inwestycja, jednakże pozwala na stworzenie kreacji idealnie dopasowanej do konkretnych potrzeb osoby, która zleca zaprojektowanie takiego sklepu. Dzięki temu możliwe jest sprawne zarządzanie dużą bazą produktową. Dodatkowo trzeba także do kosztów doliczyć kupno domeny oraz serwera. Później, w miarę dokonywania zmian w sklepie, trzeba również liczyć się z kosztami.
Z kolei postawienie sklepu na jednej z platform stworzonych do tego celu wiąże się z mniejszymi wydatkami, jednakże również tworzenie zmian, pozwalających na dostosowanie go do indywidualnych potrzeb jest znacznie mniejsze. Tutaj jednak płaci się jedynie za rejestrację domeny oraz opłaca comiesięczny abonament, w cenie którego można także liczyć na szereg aktualizacji. Sporą zaletą sklepu na platformie jest możliwość szybszego wystartowania z biznesem. Z kolei w przypadku dedykowanego sklepu, jako o wiele bardziej wyspecjalizowanego będzie potrzeba nieco więcej czasu na stworzenie indywidualnych elementów, takich jak grafika czy testowanie oprogramowania.
To oczywiście tylko niektóre różnice. Można powiedzieć, że przedsiębiorcy ze stosunkowo dużym biznesem mogą śmiało decydować się na dedykowany sklep internetowy, który będzie stworzony w zupełności na miarę konkretnego biznesu.