Świat nowoczesnych technologii nieustannie się rozwija i niemal każdego miesiąca słyszymy o nowych rozwiązaniach, które mają usprawnić i ułatwić nie tylko codzienne życie, ale także prowadzenie biznesu. Podążanie za rozwojem technicznym jest podstawą funkcjonowania wielu przedsiębiorstw (w tym także sklepów internetowych), a zaniechanie wprowadzania nowoczesnych rozwiązań może skutkować obniżeniem konkurencyjności, a tym samym mieć negatywny wpływ na sprzedaż produktów i usług. Pewną nowością w świecie internetowym – której nie mogą zignorować właściciele e-sklepów – jest RWD, czyli responsywna grafika wykorzystywana do projektowania stron oraz sklepów internetowych.
Czym jest RWD?
RWD (z angielskiego Responsive Web Designe) to technika projektowania grafiki stron www oraz sklepów internetowych, która umożliwia automatyczne dostosowywanie ich wyglądu, układu i rozmiaru do urządzenia, na którym jest wyświetlana. W praktyce chodzi o to, aby konkretny sklep internetowy mogł być przeglądany nie tylko na ekranie komputera, ale także dużo mniejszego tableta bądź smartfona.
Cechą charakterystyczną grafiki RWD jest elastyczność – zaprojektowana w ten sposób witryna automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu, na której jest wyświetlana. W wielu przypadkach może oznaczać to zmianę układu witryny, ilości elementów graficznych i systemu nawigacyjnego. Pomimo to strona lub sklep internetowy nadal pozostaje czytelny, przejrzysty, estetyczny oraz spójny i zawiera wszystkie niezbędne informacje.
Sklep RWD – kaprys czy konieczność?
Świat mobilnego internetu rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Dlatego dostosowywanie sklepów internetowych do wymagań tabletów bądź smartfonów jest po prostu koniecznością. Jakie korzyści przynosi sklep RWD? Otóż największym plusem jest to, iż dany sklep internetowy będzie dostępny na każdym urządzeniu, a tym samym będzie miała szansę dotrzeć do zdecydowanie większej ilości potencjalnych użytkowników.
Decydując się na stworzenie sklepu www w technice RWD warto pamiętać o tym, iż to właśnie smartfon staje się jednym z podstawowych urządzeń do przeglądania internetu. W praktyce oznacza to, iż klient może dokonać zakupu podczas jazdy autobusem bądź spaceru w parku. Równie istotną kwestią jest fakt, iż samo umożliwienie przeglądania oferty sklepu w dowolnym czasie i miejscu może w przyszłości zwiększyć jego dochody – znudzony użytkownik komunikacji miejskiej, który dla zabicia czasu przegląda określone oferty, może okazać się potencjalnym klientem sklepu. I o ile w Polsce zakup poprzez urządzenia mobilne nie jest jeszcze rozpowszechniony, o tyle sklep sprzedający produkty za granicę (gdzie coraz chętniej dokonuje się zakupów przy użyciu smartfona) musi uwzględnić grafikę RWD w swojej strategii rozwojowej.